Médiá sú v 21.storočí fenoménom. Ešte možno väčším ako tomu bolo v minulosti. Počas uplynulého storočia totiž hrali prím predovšetkým tlač a tlačené médiá, neskôr sa k tomu pridala televízia. Teraz samozrejme existujú noviny aj televízia, ale pridal sa k tomu digitálny priestor. Máme k dispozícii viac zdrojov ako kedykoľvek predtým. A buďme vďační, ale obozretní. Preto venujeme tento text prevažne tomu, ako nájsť a rozlíšiť, čo je kvalitným obsahom. Každý predsa chce získavať informácie, ktoré sú overené a majú zmysel, pričom vás môžu v prvom rade obohatiť.
V tomto texte pravdepodobne neprídeme na to, ako stopercentne rozlíšiť, čo je v médiách pravda a čo nie, ale pokúsime sa vám ukázať ako zistiť, ktorý článok je kvalitný, a pri ktorých textoch si autori naozaj dali námahu, aby urobili kvalitný rešerš, získali všetky potrebné informácie a dali pozor na to, aby čitateľom či divákom prinášali iba to, čo je naozaj overené a nikoho to nezavádza. Dá sa to, verte tomu. Vieme totiž, že to nie je jednoduché, ešte predovšetkým v čase, kedy sa snaží množstvo ľudí zaujať tým, že publikuje neoverené a neraz klamlivé informácie, ktoré ale majú veľkú pozornosť a veľké štatistiky. Od nepamäti totiž ľudia zbožňujú rôzne senzácie a teraz nezáleží na tom, či sa to týka cestovania, športu, kultúry alebo politiky. Čím zaujímavejšie sa javí titulok a prípadne obrázok, tým väčšia šanca je, že na to v konečnom dôsledku aj kliknú.
Vo všeobecnosti platí, že renomované zdroje nepotrebujú lákať titulkami, kde sa nachádzajú výkričníky alebo otázniky, prípadne, kde sa nachádza caps lock. Jednoducho, podajú informáciu a emócie nechajú na ľudí. Taktiež, pomôže to, že keď je nejaká správa, ktorá sa vám nezdá, nájdite aspoň tri zdroje, ktoré s ňou pracujú, pričom je veľká šanca, že keď už na troch slušných weboch táto informácia je, tak nebude výmysel. Keď si to povieme v skratke, čo robí dobrý článok? Takže, v prvom rade je to úderný titulok, ktorý ale, ako píšeme vyššie, neláka na lacné senzácie alebo silné vyhlásenia. Keď autor v článku rozoberá konkrétnu problematiku, je dôležité, aby boli zastúpené obe strany témy, aj A aj B, taktiež je potrebné, aby bola prítomná objektivita, nech si názor urobí čitateľ. Fotografie sú v kvalitných článkoch vždy so zdrojom, taktiež bývajú na mieste zdrojmi podložené štatistiky a vyjadrenia zainteresovaných strán. Toto sú vodítka, pomocou, ktorých sa dá určiť, či sa jedná naozaj o prepracovaný článok alebo o text, ktorým sa snažíte predovšetkým zaujať.
Španielske kluby Barcelona a Real Madrid sú zvyčajne najväčšími favoritmi na výhru v Primera División, pričom podľa stávky naživo majú šancu titul s kurzami 2,20 a 3,25. Oba tímy patria ku globálnej mediálnej sile, pretože po celom svete sledujú stovky miliónov priaznivcov. Napríklad, keď v októbri proti sebe hrali Barcelona a Real Madrid v španielskej La Lige, množstvo médií rozoberalo, či nastúpi kapitán Bieleho baletu Sergio Ramos. Nik dlho nevedel, aká je pravda, ale oficiálna stránka Realu Madrid jasne deklarovala, že Ramos bude fit a nakoniec to tak aj bolo. Pritom stačilo podať jednoduchú informáciu a nevznikali by nijaké špekulácie. Takže, oficiálne stránky klubov poskytujú v prípadoch ako je tento tie najviac zaručené a overené informácie.
Na tomto príklade sme vám chceli ukázať, že jedna neúplna správa alebo naopak úplná informácia vie pohnúť celé domino ďalších informácií, ktoré potom ovplyvňujú internet. Buďte preto obozretní, inak povedané, nedajte sa. Digitálna doba je perfektná v tom, že si môžete vybrať čo chcete a nechcete čítať, aké zdroje vám vyhovuje, prípadná aká problematika vám vyhovuje. Diverzita a možnosti sú na takej úrovni ako ešte nikdy. Ale spolu s množstvo možností prichádza aj riziko toho, že niekto bude chcieť byť zaujíjmavý a kvalita nebude rozhodujúca. Preto, ak sa budete riadiť radami, ktoré sme vám vyššie dali, nemali by ste mať problém. A určite, keď vidíte, že niekto niečo zdieľa na sociálnych sieťach, akokoľvek zaujímavo to bude vyzerať, neberte to hneď ako hotovú vec. Sociálne siete sú osobitnou problematikou, pretože na nich ľudia vidia len to, čo druhá strana chce, aby videné bolo.